Fr

TRAINING&BOOKS

The Future Laboratory over duurzaamheid

Woensdag 13 Oktober 2021

“Marketeers gebruiken duurzaamheid om alles van packaging tot sociale mediacampagnes te pushen; ondertussen doen greenwashende merken vrijelijk hun ding zonder dat iemand controleert waar ze mee bezig zijn. Kortom, de term heeft zijn nut verloren”, aldus The Future Laboratory in de inleiding van zijn nieuwste rapport dat gewijd is aan sustainability.

Het trendinstituut dat overigens zopas een Europese vestiging opende in Antwerpen, ontleedt de problematiek vanuit het groeiende bewustzijn dat we de noodsituatie waarin het klimaat zit enkel kunnen ombuigen vanuit een globaal streven, binnen een context waarin instellingen kampen met een dalend vertrouwen en burgers/consumenten het likje verf van de CSR-façade makkelijk doorprikken.
 
Toch schetst het verslag een aantal concrete kansen en positieve scenario’s voor de komende tien jaar, met aanreiking van een aantal tools om ze te helpen verwezenlijken.
 
Meer info hier.

Archief / TRAINING&BOOKS