Fr


Close

BRANDS

VW transformeert reclameblok in smartphonerace (Focalys)

Woensdag 6 Oktober 2021

VW transformeert reclameblok in smartphonerace (Focalys)

Om de aandacht te vestigen op zijn nieuwe Golf GTI heeft Volkswagen in Australië een innovatieve campagne gelanceerd onder de naam ‘Golf Ad Break Championship’. In juli en augustus gaf het merk kijkers tijdens reclameblokken de kans om live op hun smartphone te racen met andere mensen die op dat moment televisie keken.

Deelnemers moesten een QR-code scannen die hen naar de website vwgolfadbreak.com.au leidde, waar zij zich konden inschrijven voor de race. Tijdens het reclameblok van drie minuten streden ze live via hun smartphone tegen andere deelnemende kijkers. Spelers die de race voltooiden en de kwalificatietijd haalden, namen automatisch deel aan een loting om de GTI te winnen.

Mobiele gebruikers konden, voor de race gereden werd, oefenen op de website. Op de site werden ook de races aangekondigd die op het programma stonden tijdens de reclamespots. In totaal stonden er acht races gepland op een maand tijd. De laatste vond plaats op 21 augustus op Channel Ten, Fox Sports en Kayo.

Het gebeurt niet vaak dat een merk live gaming combineert met tv-reclameruimte. Deze actie zorgde niet alleen voor ontspanning en betrokkenheid bij de kijkers, maar hield hen ook de hele zomer op het puntje van hun stoel met de verschillende afspraken voor de races die op het scherm verschenen. Het lijdt geen twijfel dat deze actie de verkoop heeft aangezwengeld. Op de website kregen bezoekers ook de mogelijkheid om hun Golf te personaliseren en een proefrit te boeken...

Archief / BRANDS