Fr

MEDIA

Le Soir fuseert Le Soir+ en lesoir.be

Woensdag 6 Oktober 2021

Le Soir fuseert Le Soir+ en lesoir.be

Le Soir fuseerde zijn sites Le Soir+ (voorbehouden aan zijn abonnees) en lesoir.be om zo een enkele site te creëren: Le Soir, op pc, en de mobiele site, waar de leeservaring ook evolueert dankzij een soberdere lay-out, een betere vormgeving voor de artikels over multimedia (infographics, foto’s, podcasts…) en nieuwe functies (aanduiding van de leestijd, leestips, aangepaste browserbalk, …). De veranderingen kaderen in een globaal hervormingsproject van de digitale producten dat vooral bedoeld is om het engagement en de beleving van de lezers te versterken.
 
“Deze evolutie is een bevestiging van het freemium model dat we proberen te vereenvoudigen en zichtbaarder maken voor de lezer”, aldus Olivier De Raeymaeker, DG van Le Soir. “Onderzoek heeft aangetoond dat de lezer niet altijd duidelijk de verschillende leescontexten opmerkte, terwijl er wel degelijk een verschil is inzake diepgang, meerwaarde en kwalitatievere leeservaring. Daarop zeggen we: er is maar een enkele Le Soir, met gratis content en betalende content met een sterke meerwaarde.”
 
Er werd een bijzondere aandacht besteed aan de integratie van de reclameruimte om ze nog kwalitatiever en impactvoller te maken, zowel voor de abonnees als voor de niet-abonnees.

Volgens Rossel bereiken de online kanalen van Le Soir met meer dan 150.000 abonnees elke dag 450.000 unieke bezoekers, goed voor meer dan 55 miljoen page views en 5 miljoen video views per maand. Ze worden gevolgd door 380.000 mensen op Facebook, 411.000 op Twitter en 57.000 op Instagram.
 
Tegen het einde van het jaar kondigt Le Soir ook een nieuwe versie van zijn app aan (3 miljoen bezoeken per maand) en een podcastaanbod. Over podcasts gesproken, je ontdekt hier een aflevering waarin alle hierboven beschreven evoluties toegelicht worden.

Archief / MEDIA