Fr


Close

BRANDS

Givenchy Parfums verkoopt bijna 2.000 NFT's in twee minuten (Focalys)

Woensdag 29 September 2021

Givenchy Parfums verkoopt bijna 2.000 NFT's in twee minuten (Focalys)

Naar aanleiding van Pride Month organiseerde Givenchy Parfums in juni 2021 een ongeziene digitale kunstveiling ter ondersteuning van de LGBTQIA+ gemeenschappen. Het initiatief dat normaal gezien zes dagen had moeten duren, was in een paar seconden afgelopen. Of hoe online buzz te creëren door handig gebruik te maken van het trendy concept van NFT’s (Non Fungible Tokens).

Het cosmeticamerk werkte samen met Rewind Collective, een groep kunstenaars die gespecialiseerd is in artistieke creaties die gendergelijkheid promoten en ter ondersteuning zijn van minderheden, meer bepaald om een uniek digitaal kunstwerk in beperkte oplage van 1.952 stuks te creëren. Dat kreeg de naam ‘Pride’. Van 21 tot 26 juni bood het gespecialiseerde platform VeVe deze NFT's te koop aan tegen een eenheidsprijs van ongeveer 55 euro. De virtuele creatie, die de vorm aanneemt van een reeks geanimeerde portretten, viert diversiteit, de bevestiging van de identiteit en de strijd voor gelijke rechten. De verschillende beelden tonen alle kleuren van de regenboogvlag.

Het ingezamelde geld wordt integraal op de rekening van de organisatie MAG Jeunes overgeschreven, dit om de steunacties voor de LGBTQIA+ community te financieren. Het initiatief werd aangekondigd op de sociale media van Givenchy Parfums wereldwijd. 
 
Hoewel andere luxemerken reeds gebruikmaakten van NFT’s om buzz te creëren (Valentino, Gucci,...) onderscheidt de demarche van Givenchy Parfums zich door de verbluffende snelheid bij de verkoop van de digitale kunstwerken: twee seconden waren genoeg om de som van 108.000 euro te halen. Of hoe je sommige mensen op ideeën kan brengen voor hun volgende liefdadigheidsacties...

Archief / BRANDS