Fr

MEDIA

Google gaat historiek adverteerders onthullen

Donderdag 23 September 2021

Voor meer ‘transparantie’ heeft Google besloten zijn advertentiegeschiedenis beschikbaar te stellen door een tabblad ‘Bekijk meer advertenties van deze adverteerder’ toe te voegen aan zijn rubriek ‘Over deze advertentie’.
 
Dit besluit volgt op een programma om de identiteit van adverteerders te verifiëren dat vorig jaar in meer dan 90 landen van start is gegaan en dat het mogelijk maakt de naam van een bedrijf, de plaats waar het is gevestigd en de soorten producten en diensten die worden verkocht weer te geven. Dit programma is nu uitgebreid met de mogelijkheid de advertenties die de afgelopen 30 dagen door een adverteerder zijn gedeeld te raadplegen. Praktisch gezien moet de toegang tot deze geschiedenis de consument in staat stellen meer te weten te komen over een merk en andere verkochte producten, terwijl de betrouwbaarheid van de adverteerder gewaarborgd is.
 
De nieuwe pagina's zullen in de komende maanden beschikbaar zijn in de VS en volgend jaar in de rest van de wereld worden uitgerold.

Archief / MEDIA