Fr

AGENCIES

Pitch Coca-Cola: nog 4 holdings in de running

Donderdag 23 September 2021

Pitch Coca-Cola: nog 4 holdings in de running

In een gesprek met Ad Age bevestigde Manuel Arroyo, Global CMO van Coca-Cola, dat de wereldwijde pitch die een tiental maanden geleden van start ging, in zijn eindfase beland is en dat hij twee derde van de budgetten binnen een en dezelfde holding wil onderbrengen. Dat wordt Dentsu, Publicis Groupe, WPP of IPG, de vier groepen die nog in de running zijn na de uitschakeling van Accenture Interactive dat afviel omdat diens omvang als onvoldoende wordt beschouwd.
 
Los daarvan is Coca-Cola van plan een roster van gespecialiseerde bureaus samen te stellen in zes tot acht categorieën (waaronder experiential, digitale marketing, shopper marketing en design), met tien tot twintig bureaus in elke groep. Arroyo heeft het over een ‘open source’ model.
 
Volgens Ad Age bedroegen de wereldwijde reclame-uitgaven van Coca-Cola vorig jaar 2,78 miljard dollar en iets meer dan 2 miljard dollar tijdens het eerste semester (versus 1,27 miljard dollar tijdens dezelfde periode van 2020).

Archief / AGENCIES