Fr


Close

BRANDS

Hermès promoot zijn accessoires met yogatutorials (Focalys)

Donderdag 23 September 2021

Hermès promoot zijn accessoires met yogatutorials (Focalys)

In China heeft Hermès een ingenieuze Brand Content-actie geïmplementeerd om zijn accessoires te promoten. Afgelopen mei bood het merk yogatutorials aan op WeChat, het populairste sociale netwerk in Azië. Of hoe je je producten onder de aandacht brengt door slim in te spelen op de huidige trend rond wellness.
 
Het mini-programma bestaat uit vier afleveringen van 13' tot 21'. De gebruiker wordt begeleid in het beheersen van zijn ademhaling of het verbeteren van zijn yogahoudingen terwijl het merk van de gelegenheid gebruik maakt om de kijkers te tonen hoe ze hun accessoires, riemen, vierkante sjaals, kleine lederwaren en hoeden kunnen gebruiken voor hun dagelijkse oefeningen. Zo kunnen de riemen worden gebruikt voor rekoefeningen en ademhalingssessies, terwijl de sjaals kunnen dienstdoen als evenwichtshulpmiddel. In plaats van een lijn te lanceren in de snelgroeiende fitnessmarkt, gebruikt Hermès zijn onmisbare producten dus om er sportaccessoires van te maken. De actie werd gepromoot op de sociale netwerken van het merk in China.
 
Het resultaat is vernuftig om verschillende redenen. In de eerste plaats gaat het om een praktijk die overal ter wereld steeds populairder wordt. Ten tweede heeft het merk zijn assortiment aan accessoires op een slimme manier in de tutorials geplaatst door het van een praktische functie te voorzien. Laatste voordeel is dat de actie onvermijdelijk miljoenen volgers zal aantrekken, aangezien WeChat in totaal ongeveer 1,16 miljard actieve gebruikers telt.

Archief / BRANDS