Fr

CREATIONS

Publicis wacht met plezier voor Heineken

Woensdag 15 September 2021

Publicis wacht met plezier voor Heineken

De meermaals uitgestelde release van ‘No Time To Die’, de recentste James Bond, staat gepland op 30 september. Dat bracht Publicis Italy op het idee van een leuke spot voor Heineken dat de filmfranchise sponsort sinds 1997.
 
In beeld zien we Daniel Craig aan tafel zitten in een knusse maar lege bar, waar ‘Glory Box’ van Portishead weerklinkt. Hij schenkt zichzelf rustig een glas heineken uit. Als de stem van Beth Gibbon begint te zingen, heft hij het glas, proeft van zijn bier en kijkt in de camera: ‘Het loonde de moeite om te wachten’, zegt hij.
 
De spot is niet alleen een sympathieke knipoog naar de fans die door corona en de lockdowns zeventien maanden moesten wachten op het nieuwe opus met 007, maar het idee van de spot verwijst naar een test die Heineken voerde bij 115 consumenten. Iedereen kreeg een biertje na een wachttijd tussen 0 en 30 minuten. Diegenen die minstens 20 minuten hadden moeten wachten, bleken het meest tevreden. Maar dat wisten we al voor Heineken met deze campagne kwam: ‘Good things come to those who wait’ van AMV BDDO voor Guinness.

Archief / CREATIONS