Fr


Close

MEDIA

IP Belgium actualiseert zijn imago met mortierbrigade

Donderdag 9 September 2021

IP Belgium actualiseert zijn imago met mortierbrigade

'We Create Impact'. Dat is het nieuwe mantra van IP Belgium dat wordt geconcretiseerd in een b2b-campagne van de hand van mortierbrigade. Het is de opvolger van 'Straight to the Heart ('Recht in het Hart'), de campagne die acht jaar geleden werd bedacht door Bowling Brands.

"IP is de laatste jaren sterk geëvolueerd: de organisatie, de teams, de technologieën, de rol van digitaal... Alles is geëvolueerd, en het aantal merken dat we vertegenwoordigen is aanzienlijk toegenomen. We wilden een communicatieplatform dat onze identiteit vandaag beter weergeeft, een nieuwe creatieve uitdrukking van ons DNA, met name adverteerders in staat stellen hun doelgroepen te bereiken via premium content", legt Denis Masquelier, managing director van de regie, uit. "Dit is de briefing die we aan mortierbrigade hebben gegeven, en van alle concepten die zij hebben voorgesteld, werd 'We Create Impact' unaniem goedgekeurd door alle teams", voegt Philippe Jaumain, brand director van RTL Belgium, eraan toe.

"De term 'Impact' verwijst naar het belang dat we hechten aan ROI en 'We Create' naar innovatie", vervolgt Denis Masquelier. "Het is ook een evoluerend concept: wij creëren impact, maar morgen zouden we evenementen, content, enz. kunnen creëren... Het is een concept dat kan leven in de tijd." Met als ondertitels 'We break the rules. We generate leads. We reach your goals', roept de campagne ook kracht en transversaliteit op.  

"Wij houden vast aan de sterke waarden van IP", besluit Philippe Jaumain. "Wij hebben het logo niet in twijfel getrokken vanwege de zeer sterke attributie ervan. Wij hebben simpelweg de indiaan laten evolueren door hem nu te omsluiten."

De visuals, geïnspireerd op de Colour Run, zijn het werk van fotografe Frieke Janssens. Ze belichamen eveneens het premium aspect, de diversiteit van de doelgroepen en de middelen die worden gebruikt om ze te bereiken. De campagne wordt afgetrapt met drie advertenties die in de vakpers en financieel-economische pers zullen verschijnen. In een tweede fase zal IP Belgium zijn website ook in een nieuw jasje steken.

Archief / MEDIA