Fr


Close

BRANDS

Corona geeft een gratis rondje voor wie in het Spaans bestelt (Focalys)

Woensdag 1 September 2021

Corona geeft een gratis rondje voor wie in het Spaans bestelt (Focalys)

In de Verenigde Staten ontdekte Corona een interessante manier om zijn nieuwe gamma Hard Seltzer Limonada te promoten. Het merk installeerde in juli een gratis drankenautomaat in Las Vegas. Om het product te krijgen, moesten voorbijgangers het wel bestellen in het Spaans…

Corona ging in zee met Duolingo, het populaire taalplatform, om inwoners van de stad een leuke en toegankelijke oplossing te bieden om Spaans te leren via een drankenautomaat die uitgerust was met spraakherkenning. De machine was geïnstalleerd in Las Vegas en nodigde voorbijgangers uit om op een correcte manier de zin ‘Dame una Corona Hard Seltzer Limonada, por favor’ uit te spreken. Diegenen die erin slaagden, kregen het nieuwe drankje met citrussmaak gratis en voor niets. Als het niveau van het Spaans te matig was, werd er geen drankje geleverd, maar de deelnemer kreeg dan wel een code die toegang gaf tot een gratis abonnement voor een maand op de Duolingo Plus dienst op de website van het platform.

Naast de primaire doelstelling (een nieuwe frisdrank promoten en de Mexicaanse roots van het merk in de kijker zetten, heeft deze zomerse en exotische actie de verdienste om bij de consument de wil om te leren op te wekken. De actie, die aanvankelijk enkel ludiek lijkt, transformeert aldus in een slimme pedagogische actie door een gratis code voor taallessen aan de meest nieuwsgierige deelnemers te geven.

Archief / BRANDS