Fr

MEDIA

Entertainment mag ons de essentie niet doen vergeten, door Marc Vossen (CEO, NGroup)

Zondag 29 Augustus 2021

Entertainment mag ons de essentie niet doen vergeten, door Marc Vossen (CEO, NGroup)

De missie van NGroup - en elk van zijn merken, Nostalgie en Nostalgie+, NRJ en Chérie - is om een positieve vibe te creëren, vooral door middel van muziek. Ons medium moet mensen vermaken en daar zijn we blij om.

Maar los van onze entertainende missie mogen we de essentie niet uit het oog verliezen. Een essentie waaraan elk bedrijf in de geïndustrialiseerde wereld vandaag tijd en geld moet besteden. We staan voor DE uitdaging voor de mensheid in de 21ste eeuw; die belangt dus elk van ons aan: elke aardbewoner in staat stellen een waardig leven te leiden op onze planeet, met respect voor de grenzen van de aarde. Als we deze uitdaging niet aangaan, zullen we uiteindelijk niemand meer entertainen.
 
We willen niemand de les lezen, nooit, maar de noodsituatie waarin ons klimaat verkeert dwingt ons om in actie komen, hoe klein die ook is. Kleine stappen leiden uiteindelijk tot grote veranderingen. Elk gebaar en elke seconde telt. Dat Adélaïde Charlier, geen onbekende in de Youth for Climate-beweging, haar opwachting maakt op NRJ, is meer dan een symbool. We willen haar project dienen. Binnen NGroup zijn andere initiatieven ontstaan, zoals de inzet van teams om de Duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de UNO te helpen verwezenlijken. Ze hebben ervoor gekozen zich te engageren voor de doelstellingen 1,2,3,4 en 12 die bedoeld zijn om armoede en honger de wereld uit te helpen en gezondheid, welzijn, kwaliteitsonderwijs en duurzame consumptie en productie te steunen.
 
Sinds zijn oprichting 11 jaar geleden zet NGroup zich in door de mens en zijn welzijn centraal te stellen in zijn strategie. Zeven jaar geleden voegden we de aarde toe aan onze prioritaire beekommernissen, door CO²-neutraal te worden. Onze prestatiecriteria zijn niet gericht op winst. Natuurlijk moet je winstgevend zijn, maar nooit ten koste van de mens en de aarde. Winst is een middel dat ons in staat stelt om onze missie – een positief gevoel te verspreiden - te volbrengen en ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen daarvan profiteren. Het is een manier om onze waarden – verbondenheid, respect, ontplooiing, durf en authenticiteit - tot leven te brengen binnen de groep en daarbuiten. Het is ook een manier om ons ten dienste te stellen van deze grotere en belangrijkere ambitie: elke aardbewoner in staat stellen een waardig leven te leiden op onze planeet met respect voor de grenzen van onze aardbol.
 
Corona heeft het bewustwordingsproces versneld: we zijn allemaal met elkaar verbonden. En dus verantwoordelijk. A fortiori als media. Het doel is eerlijk, nobel en onbetwistbaar. We hebben een nieuw collectief verhaal nodig om samen te schrijven. NGroup doet en zal zijn deel doen. Maar niet alleen. Samen met jullie: pers, regies, adverteerders, mediabureaus, partners, leveranciers en luisteraars. Met vastberadenheid, liefde en optimisme. Het is sowieso te laat om pessimistisch te zijn!
 
Alvast een goed radioseizoen gewenst, in klank en beeld!

Archief / MEDIA