Fr

MEDIA

RMB en Space testen cookieless reclame met 1plusX voor Samsung

Woensdag 18 Augustus 2021

RMB en Space testen cookieless reclame met 1plusX voor Samsung

RMB loopt vooruit op de afschaffing van third party cookies en verandert van DMP; het rust zich uit met de 1plusX oplossing om cookieless campagnes aan te bieden. Space en zijn klant Samsung testen als eerste deze contextuele targeting formule.
 
RMB besloot dus om een beroep te doen op deze hybride Zwitserse oplossing die het midden houdt tussen DMP en CDP, omdat ze naar verluidt veel voordelen heeft en GDPR-compliant is.
 
Zoals onze collega’s van Le Journal du Net uitleggen, combineert 1plusX combine machine learning en predictieve modellen om zijn klanten te voorzien van insights. Daartoe verzamelt het platform de gegevens van alle kanalen en contactpunten waar het merk aanwezig is. Dankzij de voorspellingen kunnen klanten de targeting van hun advertenties verbeteren en gepersonaliseerde content aanreiken.
 
“Enerzijds maakt 1plusX het mogelijk de internauten in real time te targeten vanaf hun eerste bezoek, gegevens betreffende een gebruiker te verzamelen en te activeren door automatisch de beschikbare ID die door de omgeving en de browser ondersteund worden te kiezen. Als er geen enkele ID beschikbaar of met de gebruiker verbonden is – zoals bij een eerste bezoek of als de surfer zijn akkoord niet gegeven heeft – wordt de activatie contextueel. Anderzijds maakt de oplossing cookieless contextuele targeting mogelijk (via sleutelwoorden en semantiek), wat de relevantie ten goede komt en de gebruikerservaring verbetert. Tot slot biedt de predictieve analyse op het profiel een manier om te connecteren met nieuwe gebruikers”, preciseert RMB.
 
“De hybride aanpak van 1plusX is een sterk alternatief voor third party cookies; hij stelt ons in staat de content en de first party data activa van onze mediapartners te valoriseren; hij zorgt ook voor een betere klantenervaring”, vervolgt Barbara Van Caubergh, head of data & insights (VIBE) bij RMB. 
 
De eerste cookieless contextuele campagne startte op 3 augustus in samenwerking met Space. Het gaat om een OLV-campagne voor Samsung Bespoke koelkasten en ze draait op alle sites in regie voor online video.
 
“Het is primordiaal voor onze experts dat ze vandaag de verschillende cookieless oplossingen kunnen testen, zodat ze bij hun aankopen niet vast komen te zitten als de third party cookies in de toekomst verdwijnen”, benadrukt Jonathan Jacoby, digital transformation director bij Space. “Ook  al is die afschaffing uitgesteld werd, het ligt voor de hand dat ze een aanzienlijke impact zal hebben op het werk van de bureaus en op de speelruimte van de marketeers. Space wil dus zoveel mogelijk op de markt beschikbare oplossingen testen.”

Archief / MEDIA