Fr


Close

MEDIA

Globale campagne rond YouTube Shorts

Woensdag 11 Augustus 2021

Globale campagne rond YouTube Shorts

Google doet er alles aan om de opmars van TikTok te stuiten en zijn nieuwe YouTube-aanbod Shorts een plaats te geven bij GenZ. Volgens Jodi Ropert, VP Marketing van YouTube, is het een van de belangrijkste globale brandingcampagnes die de groep tot dusver ooit voerde. ‘The Shorter Side of YouTube’ wordt gevoerd in samenwerking met het creatieve bureau Interesting Development en omvat artiesten als The Weeknd, BTS, Camila Cabello en Doja Cat. De campagne zal te zien zijn op de sociale media, ook op de concurrerende Chinese app. Ze volgt op de implementatie van een fonds van 100 miljoen dollar ter ondersteuning van de Shorts-creators.
 
Ter herinnering, YouTube Shorts maakt het mogelijk clips van 15’’ te maken door meerdere takes naast elkaar te plaatsen. Vanuit de app is het ook mogelijk een audioclip uit een bibliotheek te kiezen (die later verder gestoffeerd zal worden). Het is mogelijk de leessnelheid aan te passen om de clip dynamischer te maken. Voor de start van elke opname wordt afgeteld, zoals op TikTok, om de enscenering voor te bereiden.
 
Google is niet het enige bedrijf dat wil reageren op het succes van TikTok. Onlangs kondigde Facebook de lancering aan van Reels, een nieuwe functie op Instagram met een vergelijkbare werking.

Archief / MEDIA