Fr

BRANDS

Volvo organiseert een roadtrip naar Belgische bedrijven

Woensdag 11 Augustus 2021

Volvo organiseert een roadtrip naar Belgische bedrijven

Een wist-je-datje? Al 55 jaar wordt 40% van alle Volvo-auto’s in België gemaakt. Om maar te zeggen dat het Zweedse merk een duurzame relatie met ons land heeft. Met de nieuwe klimaatambities van het merk, waarbij het tegen 2030 alleen nog maar elektrische wagens wil produceren, beoogt Volvo Cars ook van België een meer duurzame plek maken en dat net zoals andere Belgische spelers die ook hun schouders achter dit initiatief zetten. De nieuwe content campagne van het merk zet deze inspanningen in de kijker.

‘The Sustainable Roadtrip’ werd ontwikkeld en geproduceerd door FamousGrey in samenwerking met Felix Verhoustraeten en FamousRelations. De campagne is een road trip in drie delen die gepresenteerd wordt door Jonathan Kubben (‘Mom I'm Fine’) en Bent Van Looy. Ze reizen beiden door België om er duurzame initiatieven te ontdekken: het windmolenpark van Eneco, Cita Verdi, een bedrijf dat buitenruimtes omtovert tot urban jungles, Bonjour Maurice, het kledingmerk voor kinderen, de urban farm Urban Harvest, het Belgisch sneakermerk Norm, RectoVerso, een producent van duurzame sportkledij, Greenway, de Belgische producent van plantaardige vleesvervangers, de energieleverancier Aspiravi, het lokale vegan sneakermerk Komrads, enz.

De campagne is te zien op de website van Volvo Cars en de filmpjes vormen de basis voor een social media campagne op Instagram, Facebook en LinkedIn.

Archief / BRANDS