Fr

BRANDS

D'Ieteren test cookieless oplossingen met Space en Teads

Dinsdag 6 Juli 2021

D'Ieteren test cookieless oplossingen met Space en Teads

Nu cookieless omgevingen al meer dan 40% van het internetverkeer in België vertegenwoordigen, test D’Ieteren met zijn bureau Space en het platform Teads een reeks cookieless oplossingen via een campagne voor de nieuwe Audi Q4 e-tron. De dubbele targetingstrategie zal worden verdeeld in twee benaderingen: enerzijds door te steunen op de predictieve audiences van Teads en op cookieless signalen (type toestel, moment van de dag, browser, publisher site, enzovoort) en anderzijds op contextuele gegevens, gebaseerd op een semantische analyse van de relevantste redactionele content. De inRead campagne zal worden verspreid via de sites van de partner-uitgevers van Teads.

“Ook al is het ultimatum van Google nu verschoven naar eind 2023, het blijft cruciaal voor de uitgevers om zich nu al voor te bereiden op het verdwijnen van third party cookies, aangezien de andere browsers de stap al gezet hebben”, aldus Simon De Pauw, digital acquisition & social media manager bij D’Ieteren Auto. “Bij D’Ieteren koesteren we de ambitie zoveel mogelijk cookieless oplossingen uit te testen en de prestaties te vergelijken met die van onze cookiebased campagnes. Daarmee kunnen we nu al de relevantste oplossingen en strategieën voor de toekomst identificeren”, besluit hij.

Archief / BRANDS