Fr
Close

AWARDS

Cannes Lions: de GP's van de dag, volume 4

Donderdag 24 Juni 2021

Cannes Lions: de GP's van de dag, volume 4

Drie van de Grand Prix die gisteren uitgereikt werden, wonnen ook al in andere categorieën. Te beginnen met 'Stevenage Challenge' van David Madrid en Miami voor Burger King, die na de Grand Prix Direct en Social & Influencer, nu ook een derde GP wint in Brand Experience & Activation.

In deze competitie werd nog een andere hoofdprijs toegekend. Die bekroont 'True Name' van McCann NY voor Mastercard.
Verder is er 'Naming the invisible by Digital Birth Registration' van Ogilvy Pakistan voor Telenor Pakistan, die na de GP Media ook de Grand Prix in Mobile wint.
De derde campagne die een tweede Grand Prix op zak heeft, is 'Sick Beats' van FCB Health voor Woojer. Na een eerste hoofdprijs in Pharma zag het bureau zich ook bekroond met een Grand Prix in Radio & Audio.  
In de competitie Creative eCommerce kwamen er twee Grand Prix uit de stemming van de jury: 'Tienda Cerca' van DraftLine Bogota voor AB InBev en 'Raising Profiles' van FCB Inferno voor The Big Issue en LinkedIn.
De allereerste Grand Prix in de nieuwe competitie Creative Business Transformation ging dan weer naar 'Act for Food' van Marcel Paris voor Carrefour.  

In Innovations Lions is de Grand Prix voor 'Degree Inclusive', een innoverende deodorant van Unilever die bedacht werd Wunderman Thompson Buenos Aires voor de fmcg-gigant.

Tot slot besliste de jury in de Creative Effectiveness competitie om 'Crazy Dreams' van Wieden+Kennedy Portland voor Nike een Grand Prix toe te kennen. 

Archief / AWARDS