Fr
Close

TRAINING&BOOKS

De BMMA lanceert een Executive Programme en Management des Médias

Woensdag 23 Juni 2021

De BMMA lanceert een Executive Programme en Management des Médias

We kennen de banden tussen de BMMA en de Solvay Brussels School of Economics & Management. De vereniging heeft nu ook partnerships afgesloten met drie andere scholen: HEC Montréal, IHECS en Laboratoire des pratiques et des identités journalistiques van de ULB. Met deze vier partners biedt de BMMA een ‘Executive Programme en Management des Médias’ aan.

Deze nieuwe opleiding (in het Frans) van zeventien thematische dagen die is gericht op het uitdiepen van verschillende aspecten op het vlak van modern media management, is opgebouwd rond vijf modules: het nieuwe media-universum, de marketing in de media-industrie, media management, kritische en pluralistische perspectieven en de digitalisering en mondialisering van nieuws.

Er wordt ook nog een optionele module aangeboden aan de deelnemers waarbij die laatste gedurende vier dagen ondergedompeld worden in de media-industrie van Quebec, meer bepaald via bedrijfsbezoeken (Radio Canada, MTL Grandé Studios, Cirque du Soleil, Juste pour Rire…) en workshops rond creativiteit en mediaproductie binnen de multidisciplinaire opleidings- en onderzoekspoot van HEC Montreal.

Deze opleiding, die geleid wordt door Laure Englebert en Philippe Biltiau, zal in januari 2022 aanvatten. Midden december is er een academische openingssessie voorzien.
 
Hugues Rey, voorzitter van de BMMA: "Wegens de disrupties in de mediawereld, is het voor ons cruciaal om exclusieve opleidingen te kunnen aanbieden die de beste media-experts uit België, maar ook daarbuiten verzamelen, om aldus de uitdagingen, impact, maar ook de kansen voor de bedrijfswereld beter te begrijpen.”

Archief / TRAINING&BOOKS