Fr

AWARDS

Cannes Lions: de eerste Grand Prix

Maandag 21 Juni 2021

Cannes Lions: de eerste Grand Prix

De eerste Grand Prix die uitgereikt zijn op de 2020/2021-editie van de Cannes Lions zijn bekend.

In de competitie Health & Welness werden twee Grand Prix toegekend aan Britse creaties. De eerste ging naar '#StealOurStaff' van TBWA voor Beco en de tweede naar '#WombPainStrories' van AMV BBDO voor Essity (foto). Datzelfde bureau wint ook de Grand Prix for Good met 'addresspollution.org' voor het Central Office for Public Interest.
In Design werden twee Grand Prix uitgereikt, aan 'H&M Looop' van AKQA Stockholm en 'Notpla' van Superunion London.  
In Outdoor bekroonde de jury drie creaties met een Grand Prix: 'Moldy Whopper' (Day 28, 32, 35) van Ingo Stockholm, David Miami en Publicis Bucarest voor Burger King, alsook 'Shutter Ads' van Publicis Italy voor Heineken en 'Village Electrique' van Publicis Conseil voor Renault.
In Pharma is het FCB Health die met de hoofdprijs aan de haal gaat met 'Sick Beats' voor Woojer.

Tot slot ging de GP Print & Publishing naar Ogilvy London en Toronto met 'Courage is Beautiful' voor Dove.

FCB Health is het Healthcare Network of the Festival, voor The BlocPartners en McCann Health. Healthcare Agency of the Festival werd Area 23 NY, voor The Bloc NY en VCCP Health London.

Archief / AWARDS