Fr

MEDIA

EK 2020: al meer dan 2,7 miljoen kijkers voor de RTBF

Zondag 20 Juni 2021

EK 2020: al meer dan 2,7 miljoen kijkers voor de RTBF

RMB maakt een eerste balans op van de zes eerste speeldagen van het EK 2020. Volgens de gegevens van de app van de regie op 17 juni volgden al 2.704.235 kijkers een EK-wedstrijd. Dat is een globale tv-dekking van 61% (reach 10’) in het zuidelijke landsgedeelte.
 
De openingsmatch van de Duivels tegen Rusland trok 1,312 miljoen kijkers (80% MAD); de tweede wedstrijd tegen Denemarken zelfs 1,387 miljoen (82%).
 
Op de sportreferentiedoelgroep van de 15-54-jarigen schreef de wedstrijd van de Belgen tegen de Russen geschiedenis volgens RMB, wegens een marktaandeel van 90% (versus 88% voor die tegen Denemarken). Naar verluidt is dat het tweede hoogste marktaandeel dat ooit in het zuiden werd bereikt, en het hoogste op de doelgroep mannen 18-54 (94%). Het Super Ballekes reclameblok dat tijdens de rust uitgezonden werd, werd bekeken door 1,179 miljoen kijkers.
 
Wat Auvio betreft, het platform trok de vijf eerste dagen gemiddeld 41.000 UB per match. Met twee pieken voor Frankrijk-Duitsland (86.100) en België-Rusland (80.900). “In vergelijking met televisie bedraagt het extra aantal kijkers via Auvio +13%”, benadrukt RMB.

Archief / MEDIA