Fr
Close

CREATIONS

Carole Brouwers en Quentin Watelet (Evolulu): "Zoals veel ouders hebben we zin de taal van ons kind op een andere manier dan via tv te stimuleren"

Zaterdag 19 Juni 2021

Carole Brouwers en Quentin Watelet (Evolulu):

Creatieven Carole Brouwers (ex-DDB en Publicis) en Quentin Watelet (voormalig CD van 20Something) hebben besloten om allebei een punt te zetten achter hun carrière in de reclame en zich met hart en ziel te wijden aan een project dat hen na aan het hart ligt. Evolulu groepeert activiteiten speciaal ontworpen om meer quality time met je kind door te brengen. Het stel dat ook in het gewone leven een koppel is en onlangs een baby kreeg, legt uit.
 
Waar komt het idee van Evolulu vandaan?
 
Zoals veel ouders willen wij de taal van ons kind op een andere manier stimuleren dan via tv. En als creatieven willen we hun creativiteit en verbeelding de vrije loop laten, zonder heel de tijd materiaal te moeten aanslepen om aan het knutselen te slaan op een doordeweekse avond.
 
Dus wat deden we? We gingen op zoek op het internet en maakten screenshots van de leuke activiteiten die we ooit zouden kunnen doen als we onze ‘to do’ map eenmaal gesorteerd zouden hebben. Dat komt er natuurlijk nooit van, dus was er een andere oplossing nodig.
 
Kun je het concept kort toelichten?
 
We hebben activiteiten ontwikkeld die speciaal ontworpen werden om meer quality time met je kind door te brengen. Die zijn aangepast aan de exacte leeftijd van je kind en groeien mee. Evolulu stimuleert creativiteit, taalgebruik, zelfvertrouwen, geheugen en helpt om te leren omgaan met emoties.
 
We hebben magische werelden gecreëerd met de illustraties en die drukken we af op een origineel posterformaat. Elke maand krijgt het kind een nieuwe poster met nieuwe activiteiten om te doen. De posters zijn ook bedoeld voor ouders die bij elke activiteit betrokken worden.
 
Jullie werken samen met kinderspecialisten. Waaruit bestaat hun inbreng precies?
 
Ze analyseren, verbeteren en stellen activiteiten voor die het kind nieuwe vaardigheden bijbrengen of bepaalde kwaliteiten stimuleren volgens een bepaalde leeftijd. Ze gebruiken de posters ook tijdens hun raadplegingen met de kinderen en kunnen ouders voorstellen om ze thuis voort te zetten door de juiste posters mee te nemen.
 
Wat voor businessdoelstellingen koesteren jullie?
 
Aanwezig zijn in zoveel mogelijk kinder- en speelgoedwinkels. Bij alle kinderspecialisten ook: logopedisten, psychologen, kinderartsen. Onze posters uitvoeren en vertalen naar andere talen. Nu gaan ze al naar Franstalige gezinnen in Frankrijk, Italië en Duitsland.
 
Spelen jullie al met andere ideeën of toepassingen?
 
De posters zijn een eerste stap. Toekomstige Evolulu-concepten zullen allemaal een ding gemeen hebben: ze willen de band tussen ouders en hun kinderen bevorderen én ze wat langer weghouden van schermen. Ouders inbegrepen!
 
Jullie zijn reclamemakers. Hoe gaan jullie Evolulu promoten?
 
Om te beginnen met een 90’’-spot in de bioscoop, tijdens de vertoning van "Luca", de nieuwste Pixar (lacht). Misschien dat de offerte van Brightfish te hoog is, dus steken we onze tijd en energie vooral in campagnes op de sociale media. We zijn ook aanwezig op de muren van de wachtkamers van kleuterspecialisten, omdat het de ideale plek is om je te vervelen en dus een Evolulu-activiteit te doen met je kind.
 
Iets toe te voegen?
 
Ga het magische universum ontdekken dat we hebben gecreëerd op evolulu.be en prikkel de sterren in de ogen van je kind: geef het een abonnement!

Archief / CREATIONS