Fr
Close

CREATIONS

TBWA verwelkomt de terugkeer van cultuur

Woensdag 9 Juni 2021

TBWA verwelkomt de terugkeer van cultuur

Waar de zomermaanden normaal gezien een pauzemoment zijn voor de cultuursector, zal de zomer van 2021 er een worden van culturele heropleving. Sinds de versoepelingen van de gezondheidsmaatregelen schieten de nieuwe initiatieven als paddenstoelen uit de grond. Om die te promoten en vooral om de heropstanding van de sector te ondersteunen ontwikkelde TBWA de campagne ‘Eindelijk’ voor UitInVlaanderen en de Vlaamse en Brusselse cultuurhuizen.

De campagne wordt gevoerd op de sociale media, radio en televisie (via de VRT-kanalen), en via wild postering. De Morgen doet ook zijn duit in het zakje door cultuurgerelateerde content te brengen onder het ‘Eindelijk’ label en een speciale editie van DM Magazine op 19 juni. Ook Radio 1 zal op 25 juni ‘Eindelijk’ meenemen in zijn dagprogrammering, met als afsluiter een feestelijke uitzending van het programma Culture Club.

Verder ondersteunt Mediafield de culturele sector met een primeur, meer bepaald via zijn nieuw Murals-aanbod: drie ‘murals’ in Antwerpen, Gent en Leuven die geschilderd worden met speciale verf die vervuilende en chemische stoffen neutraliseert. Resultaat: de 240m² geschilderde oppervlakte heeft hetzelfde zuiverende effect als een bos van dezelfde oppervlakte...

De campagnewebsite werd ontwikkeld door publiq; Agrafa zorgde voor de verspreiding van de affiches, die door Zwartopwit werden gedrukt, terwijl Wrapid Media verantwoordelijk was voor de wild postering.

Archief / CREATIONS