Fr
Close

CREATIONS

Wunderman Thompson instinctief voor Scooore

Zondag 6 Juni 2021

Wunderman Thompson instinctief voor Scooore

Wunderman Thompson ontwikkelde een nieuwe visuele identiteit en nieuwe merkcampagne voor Scooore. ‘Volg je instinct’ onderstreept dat je geen dataspecialist of voetbalorakel moet zijn om een pronostiek te maken. Met deze insteek wil de Nationale Loterij de wereld van sportweddenschappen een beetje toegankelijker maken.

De campagne bestaat uit een tv-spot waarin de bekendste counter uit de Belgische voetbalgeschiedenis (de goal van Chadli tegen Japan op het WK in 2018) werd gerecreëerd in 3D. Heel de spot bouwt op naar het moment dat Lukaku beslist om niet naar doel te trappen, maar de bal door zijn benen te laten lopen waardoor Chadli kan scoren en aldus elke Belgische supporter een moment bezorgde om nooit te vergeten.

De 3D-animatie was het werk van Postoffice in Amsterdam. Naast de tv-spot bestaat de campagne ook uit een online activatieluik dat fans gedurende het EK naar het vernieuwde webplatform van Scooore leidt.

Archief / CREATIONS