Fr

PARTNER CONTENT

Duivelse plannen, vol 9: RMB lanceert een exclusief Auvio Ad Replacement Auvio pack voor het EK 2020

Dinsdag 1 Juni 2021

Duivelse plannen, vol 9: RMB lanceert een exclusief Auvio Ad Replacement Auvio pack voor het EK 2020



Gedurende tien weken, in de aanloop naar het EK 2020, brengt deze wekelijkse rubriek je belangrijke informatie over de acties van RMB en zijn partners om dit grote voetbalevent te coveren, en over de kansen voor merken die zich hiermee willen associëren.
 
Het EK 2020 staat voor 51 wedstrijden van 11 juni tot 11 juli. Het tornooi waar de Rode Duivels tot de grote favorieten behoren, wordt integraal uitgezonden door de RTBF (La Une, Tipik en Auvio).
 
Deze week werpen we een blik op Ad Replacement: een technologische en commerciële krachttoer die de RTBF en RMB aftrappen met het EK. Zo garanderen ze de adverteerders een aanwezigheid in de actie van de wedstrijden en in een digitaal universum.
 
Door Ad Replacement aan te bieden in de livestream van Auvio, en met de steun van verschillende technologische partners, bieden de openbare omroep en zijn regie adverteerders de mogelijkheid om hun videospots uit te zenden tijdens de live bekeken wedstrijden op Auvio.
 
Terwijl ze normaal als dusdanig tijdens de livestream van Auvio worden uitgezonden, worden de lineair uitgezonden blokken vervangen door specifiek digitale blokken, maar met dezelfde visuele belevingskwaliteit voor de kijker.
 
Deze unieke technologische krachttoer speelt per definitie in het belang van de adverteerders: de consumptie van live content op Auvio is in volle expansie en de doorbraak van deze nieuwe kijkwijzen brengt nieuwe kansen mee voor merken die hun publiek in een digitale omgeving willen bereiken.
 
De intentie mag dan nog eenvoudig zijn, de uitvoering daarentegen is complex.
 
Van de integratie van een marker in de livestream van lineaire uitzendingen (Freecaster) tot de oproep van de adserver (Smart Ad), via de start van de Auvio-player (JW Player) met inlassing van het specifieke blok en mits naleving van de exacte duur van het lineaire live blok (Ad Insertion Platform), vereiste deze innovatie meerdere weken de gecoördineerde inzet van alle RMB-teams.
 
Valérie Janssens, development director bij RMB: “Technologische doorbraken zijn een echte bron van inspiratie voor het hele ecosysteem. Ze stellen ons in staat om de consumptie-ervaring van media en reclame te sublimeren, maar ook om de wedstrijd te omringen met een merk, een mediacontext en een bereik in nieuwe universa. Deze belofte waarmaken in een Auvio Live-omgeving is de voltooiing van een ongelooflijke samenwerking met onze partners en een echt succes van het hele team.”
 
Meer details hier.

Archief / PARTNER CONTENT