Fr
Close

CREATIONS

TBWA realiseert een made in Belgium film voor BMW

Dinsdag 1 Juni 2021

TBWA realiseert een made in Belgium film voor BMW

TBWA zorgde voor een primeur voor BMW: een film die bedacht, geproducet en gedraaid werd in België. Hij werd ontwikkeld in het kader van het EK 2020 en het partnerschap tussen de Duitse autoconstructeur en onze Rode Duivels.

Vreemd genoeg spelen de Rode Duivels niet de hoofdrol in de film. Die hoofdrol werd op een slimme manier toevertrouwd aan de Belgische straten die naar alle waarschijnlijkheid verlaten zullen zijn wanneer onze nationale ploeg zijn tegenstanders op het EK bekampt. De campagne die ‘Proud sponsors of empty roads’ werd gedoopt, slaat dus twee vliegen in een klap, dit door eraan te herinneren dat BMW ook staat voor echt rijplezier.

De spot werd intern gemaakt door Make en de regisseur van dienst was Michaël Bombeeck, met aan zijn zijde DOP Michaël Bombeeck. Naast de film bestaat de campagne nog uit social recuts en bannering.

Ewoud Van Der Heyden, marketing director van BMW: “Sinds 2012 bouwt BMW als trouwe partner mee aan de successen van de Rode Duivels. Het is al een fantastische rit geweest. Dit jaar wilden we deze mooie connectie nog verder versterken. Alleen is het als automerk niet eenvoudig om een duidelijke rol te claimen. Daarom bedacht TBWA een campagne met als insteek: de voorliefde voor lege straten. Want iedereen weet dat er tijdens een wedstrijd van de Rode Duivels geen kat op de baan is. Echt rijplezier ligt er zo voor het grijpen.

Archief / CREATIONS