Fr

ASSOCIATIONS

BCPB in een nieuw kleedje

Maandag 31 Mei 2021

BCPB in een nieuw kleedje

Branded Content Producers Belgium (voorheen bekend als CFP-Belgium) presenteerde zijn nieuwe voorzitters, in de personen van Efrosini Spanoudis (Latcho Drom) en Dimitri De Wolf (De Machine) en zijn nieuwe coördinator, Katelijne Berx. BCPB lanceerde ook zijn nieuwe website online gezet.
 
De missie van BCPB is om alle Belgische reclameproductiehuizen te verbinden en de sector te blijven steunen vanuit de kernwaarden van BCPB: creativiteit en duurzaamheid.
 
Daarnaast onderhoudt de Federatie contacten met andere verenigingen zoals de ACC en de UBA, maar ook met tegenhangers die gespecialiseerd zijn in fictie - de Vlaamse VOFTP en de Waalse UFP -, evenals met Mediarte, het Sociaal fonds voor audiovisuele en filmproductie in België.
 
Naast een protocol, goedgekeurd door de federale overheid en ingevoerd na de eerste lockdown, waardoor filmopnames onder optimale omstandigheden kunnen plaatsvinden, heeft BCPB samen met de ACC ook een charter opgesteld om competities en producties op een meer professionele, correcte en transparante manier te organiseren.
 
Last but not least brengt BCPB, als aangesloten lid van de European Federation of Film Producers, zijn leden ook in contact met productiehuizen in heel Europa.
 
De huidige leden van BCPB zijn Caviar, Czar, The Machine, Denzzo, Hamlet, Landvogel, Latcho, Les Mecs, Lovo Films, The Breakfast Club en Who Killed Joe?.

Archief / ASSOCIATIONS