Fr
Close

CREATIONS

Minder verspilling dankzij Ogilvy Social.lab en Hellmann's

Zaterdag 29 Mei 2021

Minder verspilling dankzij Ogilvy Social.lab en Hellmann's

Voedselverspilling thuis is een groeiend probleem en het gebruik van restjes wordt vaak achterwege gelaten. Daarom hebben Ogilvy UK en Hellmann’s (Unilever) de campagne ‘Turn Nothing into Something’ in het leven geroepen. Het doel is de consument bewustmaken van voedselverspilling en hem snelle en gemakkelijke recepten aanbieden om het beste uit zijn restjes te halen.
 
Aansluitend op de 360-campagne deed Ogilvy UK een beroep op Ogilvy Social.Lab om het sociale en digitale gedeelte van de campagne te bedenken en uit te voeren. ‘Turn Nothing into Something’ werd door Ogilvy Social.Lab strategisch en creatief heruitgevonden en aangepast om aan de vereisten van de verschillende sociale netwerken te voldoen. Dat gebeurde met formats die awareness en betrokkenheid stimuleren. De campagne toont op een ludieke manier een oplossing voor voedselverspilling door recepten, of hacks, weg te geven die zo eenvoudig zijn dat iedereen ze kan maken.
 
De campagne, gelanceerd in april, zal drie jaar duren en omvat bannering en video’s waarin de consument verschillende tips krijgt om voedselverspilling tegen te gaan. De 360-campagne is beschikbaar op de sociale netwerken Facebook, Instagram en Pinterest en de overkoepelende hashtag is #MakeTasteNotWaste. In onze contreien wordt het uitgezonden met de belofte “Genieten zonder verspillen”.

Archief / CREATIONS