Fr
Close

CREATIONS

Ogilvy Social.Lab op de afspraak voor de Ginette bars

Maandag 10 Mei 2021

Ogilvy Social.Lab dokterde de campagne ‘Beer o’clock uit voor de Ginette bars in Brussel en Louvain-la-Neuve. Ze betreft een originele herinterpretatie van de zonnewijzer en toont de schaduw van een flesje Ginette bier. Doelstelling was de inwoners van Brussel en Louvain-la-Neuve uitnodigen om de verloren tijd in te halen en op 8 en 9 mei het glas te heffen op de heropening van de terrassen.
 
Via de geotargeting functie van Facebook en Instagram richtte de campagne zich op voorbijgangers binnen een straal van 1,5 km van de Ginette bars en werden ze doorverwezen naar het dichtstbijzijnde terras van de bar in kwestie.

Ogilvy Social.Lab creëerde deze campagne pro bono, van strategie tot media-aankoop, creatief ontwerp en productie. Het bureau hoopt niet alleen visibiliteit gegeven te hebben aan de bars van Ginette, maar ook aan de horeca in het algemeen, gezien deze onzekere tijden. Het bureau rolde de campagne ook uit in de vorm van Vespasius affiches, Boomerang postkaarten en OOH.

Archief / CREATIONS