Fr
Close

CREATIONS

FCB aan de top van het Good Report

Woensdag 5 Mei 2021

FCB aan de top van het Good Report

ACT Responsible en Warc publiceerden hun Good Report 2021. Dat stelt rankings op van de campagnes, bureaus en adverteerders die uitblinken in communicatie ter promotie van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

De grote winnaar van dit Good Report is het FCB-netwerk, meer bepaald dankzij zijn bureau FCB Inferno Londen. Dat wint de titel van de beste campagne met ‘Pay it forward’ voor Big Issue, het magazine voor daklozen, en Monzo Bank.

Er staan nog twee campagnes van FCB-bureaus in de top vijf: ‘Project Understood’ voor Google en de Canadian Down Syndrome Society en ‘Gun Violence History Book’ voor Illinois Council Against Handgun Violence. In de top vijf gaan de Silver en Bronze naar ‘Elsa’, de spot van Altmann + Pacreau Parijs (in een regie van Mélanie Laurent) voor de Association Petits Princes en ‘Unsafe Buildings’ van Anomaly Londen voor Grenfell United.

Anomaly Londen eindigt op de eerste plaats van de bureauranking, voor FCB Inferno en eerder genoemd Parijs bureau. Bij de merken eindigt Sea Sheperd Conservation Society op de eerste plaats.

Archief / CREATIONS