Fr

BRANDS

Delhaize wordt Belhaize

Dinsdag 27 April 2021

Delhaize wordt Belhaize

In 2020 nam de vraag naar Belgische producten in ons land toe met 15%. Op basis van deze vaststelling stelde TBWA Delhaize voor om een maand lang zijn naam te veranderen in Belhaize, aangezien 70% van het assortiment in de winkels van Belgische herkomst is. Niet enkel het logo zal veranderen, maar ook de verpakkingen worden tijdelijk voorzien van een ander logo, om aldus de lokale verankering in de verf te zetten. Het is een originele manier om de 1600 lokale leveranciers te bedanken.

De hele maand mei worden de Belgische leveranciers in de bloemen gezet in de winkels, op de website en via alle andere kanalen van de keten. Ze krijgen ook extra aandacht in het magazine van het huis en hun producten worden extra in de schijnwerpers gezet in de winkels.

Een aantal klanten van Belhaize krijgt de kans een bezoek te brengen aan een van de 1.600 Belgische leveranciers van de keten. Om kans te maken op deze belevenis moeten de consumenten vijf producten van het FormidaBEL kopen. De winnaars kunnen niet alleen ontdekken hoe de producten gekweekt worden of tot stand komen, maar er wacht hun ook een heerlijk maal ter plaatse. De wedstrijd loopt van 6 mei tot 2 juni.

Archief / BRANDS