Fr

INTELLIGENCE

Ipsos documenteert positief elan van premium merken

Woensdag 21 April 2021

Ipsos documenteert positief elan van premium merken

Op basis van zijn Brand Value Creator, die 250.000 merken meet in 150 categorieën en 100 landen, bestudeerde Ipsos het succes van premiummerken over een periode van vijf jaar, van 2015 tot 2020 om precies te zijn. Onderzocht werd wat wel (of net niet) veranderde tijdens de Covid-19 pandemie en er werden trends en verschillen gedefinieerd tussen markten en sociale categorieën.
 
Volgens het instituut kan een premiumpositie ondersteund worden door twee pijlers: een ervaren functionele superioriteit en emotionele waarde, die beide het merkverlangen vergroten. De betrokkenheid en motivatie van de consument, de ambities en het bredere ecosysteem van externe invloeden zijn ook belangrijke factoren die een rol spelen.
 
Volgens het Ipsos-rapport is de vraag naar premium merken het meest gestegen sinds 2015 in de sectoren consumentenelektronica / duurzame goederen, alcoholische dranken en consumentenproducten. In telecom daarentegen blijft ze verder afnemen. Hoewel deze vraag in alle regio's van de wereld gestaag groeit, kunnen we zien dat ze tijdens de coronaperiode (maart-oktober 2020) in Noord-Amerika afnam.
 
Meer details hier.

Archief / INTELLIGENCE