Fr
Close

CREATIONS

Ogilvy Social.Lab op zoek naar een job voor Actiris en VDAB

Zaterdag 17 April 2021

Ogilvy Social.Lab op zoek naar een job voor Actiris en VDAB

Naar aanleiding van hun succesvolle eerste opus startten Actiris en VDAB de tweede fase van ‘Een job, c’est aussi un job’, de campagne die bedacht werd door Ogilvy Social.Lab. Doelstelling: de Franstalige Brusselaars ervan overtuigen dat ze hun zoektocht naar werk kunnen uitbreiden naar de Brusselse rand. Het bureau doorprikt daartoe vier mythes: dat er geen werk is voor Franstaligen in de Brusselse rand, dat je perfect tweetalig moet zijn om daar te werken, dat het te ver is en dat Franstalige Brusselse werkzoekenden de Vlaamse werkgevers niet interesseren.

Voor elk van deze mythes hebben Actiris en de VDAB gemakkelijke oplossingen in petto. Die worden online gepresenteerd door influencers, waaronder Pablo Andres die de rol van campagne-ambassadeur op zich neemt. De acteur maakte twee video’s gemaakt voor de sociale media (zijn Instagram en die van Actiris).

In zijn kielzog, en tijdens de vier maanden van de campagne, zullen de vier Brusselse influencers mlle.laure.f, davidoupas1, yousra1607 en vinz.kante maandelijkse publicaties en verhalen creëren om de voordelen van werken in de rand van Brussel te belichten. Ze zullen ook informeren over de hulp die Actiris en de VDAB kunnen bieden.

Tegelijkertijd weerleggen echte werkzoekenden, werkgevers en werknemers, maar ook taaldocenten en Actiris- en VDAB-coaches de vier mythes via hun getuigenissen die verspreid worden via banners en native artikelen, maar ook op Spotify, YouTube, Teads en sociale netwerken.

Dit alles leidt naar de campagnewebsite, waar werkzoekenden zich kunnen inschrijven voor een gratis informatiesessie, Nederlandse les kunnen volgen of direct kunnen solliciteren naar een baan rond Brussel.

Archief / CREATIONS