Fr

INTELLIGENCE

Kantar en Ipsos starten een totale crossmedia meting in Nederland

Vrijdag 2 April 2021

Kantar en Ipsos starten een totale crossmedia meting in Nederland

In Nederland wonnen Kantar en Ipsos de contracten voor de ontwikkeling van wat ze omschrijven als “’s werelds eerste oplossing voor een totale crossmediale bereikmeting”. Die zou in de loop van het jaar van start moeten gaan, in partnerschap met het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Ze koestert de ambitie uit te groeien tot de eerste echt geïntegreerde bereikmetingstool met meetgegevens voor televisie, digital, print en radio binnen een enkele databank.
 
Tot de toekomstige innovaties behoren:
  • Een uniek panel dat alle mediacontent, verspreid op alle IP’s van het gezin, op alle toestellen meet. De Focal Meter van Kantar, die al gebruikt wordt op tien markten, wordt voor het eerst uitgebreid om alle getagde kijk-, luister-, lees- en navigatiecontent te meten, met inbegrip van video on demand;
  • Een hybride meting van audio, bevoorraad door Ipsos MediaCell dat instaat voor de passieve meting van de audioconsumptie op alle toestellen en ook zal dienen als single source voor tv, digital en radio;
  • Een herhaalbare studie van het persbereik van Ipsos zal de multichannel gegevens leveren;
  • Het Kantar-systeem dat momenteel in Nederland gebruikt wordt om het televisiebereik te meten, wordt vervangen door een panel met tablets. Het bereik zal worden gemeten met een audiomatching technologie in combinatie met een identificatie-app. 
Ipsos zal ook het doelgroepengamma in alle databanken leveren vanaf het begin van het proces.
 
Meer details over dit project worden onthuld op 15 april tijdens een webinar. Inschrijven kan hier.

Archief / INTELLIGENCE