Fr

PEOPLE

Fernando Machado verlaat Burger King voor Activision

Vrijdag 2 April 2021

Fernando Machado verlaat Burger King voor Activision

De global chief marketing officer van Restaurants Brands International, die de ketens Burger King, Popeyes en Tim Hortons overkoepelt, verlaat na zeven jaar, waarvan twee jaar in zijn huidige functie, het bedrijf. Hij kan terugblikken op heel wat internationale prijzen voor zijn campagnes voor Burger King. Fernando Machado laat nog in het midden waar hij zijn carrière zal voortzetten, maar heeft het over “een grote opportuniteit”… Hij wordt vervangen door Paloma Azulay, die tot voor kort head of marketing was bij Popeyes. Vanaf 12 april wordt hij CMO bij de publisher van videogames Activision Blizzard (Call of Duty, World of Warcraft, Candy Crush, enzovoort).
 
Bij RBI wordt Machado opgevolgd door Paloma Azulay die tot dusver instond voor de marketing van Popeyes.

Het zou ons te ver leiden om alle campagnes te vermelden die in goede banen zijn geleid door Machado die zijn carrière bij Unilever begon. Hij werkte zeventien jaar lang voor de FMCG-gigant. Zijn meest recente successen zijn ‘The Moldy Whopper’ en ‘Whopper Detour’ die zowat overal in de prijzen vielen. In 2019 werd hij verkozen tot Advertiser of the Year in Cannes. Dit jaar was hij een van de finalisten voor de Global Marketer of the Year award van de WFA. In 2018 werd hij door Adweek uitgeroepen tot Grand Brand Genius.

Archief / PEOPLE