Fr

INTELLIGENCE

80% van de adverteerders wil social good criteria centraal stellen in strategie

Donderdag 25 Maart 2021

80% van de adverteerders wil social good criteria centraal stellen in strategie

De World Media Group publiceerde ‘What's Next for Content-Led Marketing?’. Dit rapport is gebaseerd op een online studie die in januari / februari gevoerd werd met de medewerking van 317 belangrijke influencers in marcom bedrijven, met de bedoeling de impact van de pandemie op zowel de reclame als op de manier waarop merken storytelling aanpassen te analyseren.
 
Allereerst blijkt dat merken door de crisissen van 2020 hun aanpak heroverwegen in het licht van ‘social good’ waarden. Acht op de tien respondenten zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om merkstrategieën af te stemmen op thema's die verband houden met ecologische, maatschappelijke en bestuurscriteria (ECS) en de doelstellingen van de VN inzake duurzame ontwikkeling. Dit zou al het geval zijn voor 53% van de adverteerders en op korte termijn ook voor 25%.
 
Dit wordt bevestigd door bijna twee derde van de geïnterviewde media, bureaus en consultants, als je kijkt naar de groeiende vraag naar creatieve oplossingen in die zin.
 
Uiteindelijk vinden meer dan zeven adverteerders op tien dat merken die in staat zijn om met een coherente storytelling over deze materie te komen, een concurrentievoordeel hebben.
 
Meer info hier.

Archief / INTELLIGENCE