Fr
Close

BRANDS

De andere Beats: het bank- en telecomaanbod van Belfius en Proximus

Dinsdag 23 Maart 2021

De andere Beats: het bank- en telecomaanbod van Belfius en Proximus

We kenden al het merk Beats by Dr. Dre van Apple. Nu hebben Belfius en Proximus er ook een. In het verlengde van het akkoord dat ze in juni vorig jaar ondertekenden met het oog op de uitwerking van een globaal dienstenaanbod, en in afwachting van de opening van neobank Banx voor Proximus-klanten (voorzien voor september), komen ze met een nieuw en originele abonnementsformule. Die combineert een bankluik (rekeningen en kaarten) en een telecomluik. Concreet zal het mogelijk worden om drie types rekeningen te combineren met drie telecomaanbiedingen (van een gewoon gsm-abonnement tot triple play).  

Deze aanbiedingen zullen exclusief beschikbaar zijn bij Belfius, naar verluidt voor een zeer competitieve prijs. Het bankluik omvat drie abonnementsformules: 'Free' (gratis digitale rekening voor basisbehoeften), 'New' (een full service rekening met een extra aantal diensten) en 'More' (full service rekening met een ruim dienstengamma). Binnen het telecomluik kunnen klanten ook kiezen tussen drie aanbiedingen, al naargelang hun noden. Voor Private en Wealth wordt in juni een specifiek aanbod gelanceerd.  

Kers op de taart, Beats is voorzien van een maatschappelijk luik dat klanten de mogelijkheid biedt mee te kiezen in welke domeinen Belfius zal bijdragen aan een duurzamere Belgische samenleving. Zo heeft elke klant de keuze tussen drie actieterreinen: 'Beats for Health', 'for Planet' en 'for People', ter ondersteuning van respectievelijk het Antikankerfonds, Airscan en Viva for Life van de RTBF of Rode Neuzen van DPG.  

Beats wordt vanaf 24 maart aangeboden in meerdere pilootkantoren van Belfius. Vanaf 6 april wordt het aanbod voor bepaalde doelgroepen uitgerold in alle kantoren en vanaf het najaar kunnen klanten voor Beats intekenen via de Belfius-app.  

"De versnelde digitalisering bracht de bankwereld en telecomsector dichter bij elkaar. Belfius wil zijn klanten de kans bieden hun digitale uitrusting voordelig uit te breiden", aldus de bankverzekeraar.  

"De lancering van Beats bewijst dat de creatie van lokale ecosystemen en de alliantie van twee digitale kampioenen ons in staat stellen een vollediger, innoverender en relevanter dienstenaanbod uit te werken ten voordele van onze respectieve klanten", aldus Guillaume Boutin, CEO van Proximus.

Archief / BRANDS