Fr

PARTNER CONTENT

MMD speelt het spel en doet de tellers op hol slaan voor Jacobs Douwe Egberts

Maandag 22 Februari 2021

MMD speelt het spel en doet de tellers op hol slaan voor Jacobs Douwe Egberts

Als onderdeel van de lancering van de nieuwe L'OR Barista-espressomachine en haar classic en XXL-capsules, voerde MMD een 360°-communicatiecampagne voor Jacobs Douwe Egberts. Die werd ondersteund door een wedstrijd, waarbij 350 Gold Barista-machines gewonnen konden worden. Het geheel werd nog versterkt door een promotie met het tweede product voor halve prijs, om aldus de verkoop te stimuleren. 

Eerst bedacht en ontwikkelde het mediabureau van Delhaize een online spel: net als de beruchte grijpmachines op de kermis daagde 'Catch'm All' de spelers uit om zoveel mogelijk L'OR Barista-capsules te vangen binnen een bepaalde tijd. De 350 beste scores wonnen een machine. 

Tijdens de tweede stap zette MMD al zijn media in om traffic naar het spel te genereren en om de verkoop te stimuleren: banners op Delhaize.be en in de elektronische nieuwsbrief, inclusief een gepersonaliseerde e-mail en de Instore Stopper op de koffieafdeling.
Resultaten:  

- 120.698 klanten zagen de banner op de homepage van Delhaize; 
- De banner in de e-newsletter haalde een gemiddeld openingspercentage van 25% en een clickpercentage van 4,3%, goed voor een CTR van 17,8%;
- Van de 35.000 verzonden e-mails naar ee, specifiek gesegmenteerde doelgroep werden er 11.000 geopend; dat leverde een gemiddeld openingspercentage van 33,5% op en een uitzonderlijk clickpercentage van 21%;
- 78.000 Delhaize-klanten stopten in de koffieafdeling van Delhaize, van wie er 27.705 een product van L'OR Barista kochten; 
- De wedstrijd was goed voor 39.000 speelsessies, dus een gemiddelde van 10 sessies en 7 speelminuten per klant.

"De activering heeft ons in staat gesteld te communiceren rond het L'OR Barista-concept en om 360 ° zichtbaarheid te garanderen, via CRM, online en in de winkel", vat Mathilde Goffaux, category sevelopment manager bij Jacobs Douwe Egberts, samen. 

"Hierdoor is het mogelijk om klanten in verschillende stadia van de customer funnel te overtuigen."

Archief / PARTNER CONTENT