Fr

MEDIA

Outbrain creëert een content uitwisselingsnetwerk voor publishers

Woensdag 17 Maart 2021

Outbrain creëert een content uitwisselingsnetwerk voor publishers

Outbrain, het platform voor native reclame, meldt de Europese lancering van Content Coalition. Dat biedt uitgevers de mogelijkheid om publieke uitwisselingsnetwerken te vormen met andere uitgevers en zo hun publieke referentiebronnen te diversifiëren.
 
Deze oplossing stelt de partner-uitgevers van Outbrain in staat om volledig te controleren met welke sites ze links delen en om regels en beleid voor publieksuitwisseling in te stellen rond het type content dat wordt aanbevolen. De uitwisseling zal worden gefaciliteerd met behulp van Outbrain's Smartfeed, een platform dat AI gebruikt om geschikte content aan te bevelen voor de lezer. Deze aanbeveling creëert een directere link met het publiek voor uitgevers, terwijl het hun toegang geeft tot nieuwe publieksgroepen.
 
Dit initiatief werd al eerder gelanceerd in Australië en Nieuw-Zeeland, na de beslissing van Facebook om een week lang de content van de lokale uitgevers te blokkeren en aldus de Australische regering onder druk te zetten. Volgens Outbrain zagen de Australische uitgevers hun traffic tijdens die periode dalen met 16%.
 
Stephanie Himoff, global VP supply partnerships bij Outbrain: “De gebeurtenissen van de afgelopen weken in Australië en de stap van Facebook om nieuwscontent te blokkeren, hebben opnieuw aangetoond waarom uitgevers hun manieren om hun publiek te laten groeien moeten diversifiëren. Het creëren van Content Coalitions stelt uitgevers in staat om merkloyaliteit te ontwikkelen en tegelijkertijd de afhankelijkheid van zoek- en sociale platformen te verminderen.”

Archief / MEDIA