Fr

MEDIA

Alternatieve identifiers: Google preciseert zijn positie

Maandag 15 Maart 2021

Alternatieve identifiers: Google preciseert zijn positie

Als we het IAB Tech Lab mogen geloven dat verwijst naar een nieuwe blogpost van Google die op 11 maart verscheen, zou de Amerikaanse reus zijn positie over alternatieve advertising identifiers toegelicht hebben.
 
Voor het open web zullen DV360 – dat zal overgaan naar de Privacy Sandbox - en Google Ad Manager geen initiatieven inzake alternatieve identifiers meer ondersteunen. Aan verkoopzijde zal Google het in bepaalde gevallen wel mogelijk maken om in Google Ad Manager first party data te valoriseren. Na gesprekken met Google maakte het IAB Tech Lab een gedetailleerd overzicht op met de mogelijkheden voor gebruikers, publishers en adverteerders en non-Google Ad Tech.
 
Tijdens de Amerikaanse IAB Summit van vorige week bevestigde Google overigens dat zijn FLoC-based oplossing wel degelijk getest werd door adverteerders. Het citeert onder andere Mondelez, Nestlé en Unilever die de methode zouden hebben goedgekeurd, net zoals Omnicom en Accenture Interactive, schrijft Ad Age.

Zie in dat verband ook de column van Pieter Jadoul, media director van AdSomeNoise.

Archief / MEDIA