Fr

AGENCIES

mortierbrigade stapt in By The Network

Zondag 14 Maart 2021

mortierbrigade stapt in By The Network

Het collectief By The Network (dat oorspronkelijk & The Network heette) dat in oktober opgestart werd door de Deen Per Pedersen (ex Global Creative Chairman van Grey), telt nu ook een Belgisch bureau in zijn rangen: mortierbrigade.
 
Dat vertelden Jens Mortier, medeoprichter van mortierbrigade, en Tom Bogaert, CEO van de Onlyhumans-groep, tijdens het interview dat we enkele weken geleden met hen hadden. Nu is het nieuws ook officieel.
 
Jens Mortier zal in de Global Creative Council van het collectief zetelen en Evert Vermeire, managing director & partner van mortierbrigade, in de Global New Business Council.
 
Jens Mortier: “Wij staan nogal op onze onafhankelijkheid, dus dit is de perfecte setting voor ons. We blijven gewoon ons ding doen, en kunnen genieten van de kennis, de resources en creativiteit van een aantal wereldtoppers. Geen geforceerd of verstandshuwelijk met andere landen, geen opgelegde relaties die je in een klassiek netwerk hebt, geen internationaal model dat overal moet worden toegepast. Maar heel lokaal schitteren. Ook voor onze klanten is dit minstens even sterk en verrijkend. Enerzijds zijn er de nieuwe lokale expertises dankzij Onlyhumans, en nu krijgen we er ook internationaal creatieve en commerciële opportuniteiten bij.”
 
Per Pedersen: “De eerste keer dat ik mortierbrigade leerde kennen, was tijdens een schandalige London International Awards-show georganiseerd door Ruby Wax. Ook al ging Ruby Wax naar het toilet met haar microfoon nog aan, toch waren het de gekke mensen van mortierbrigade die de show stalen. Het was liefde op het eerste gezicht. Sindsdien heb ik er altijd van gedroomd om met de brigade te werken. Nu is het eindelijk zover en ik ben verheugd hen op te nemen als leden van by The Network. In veel opzichten zijn we een match made in heaven. We zijn een nieuw soort wereldwijd netwerk bestaande uit een zorgvuldig samengestelde groep van de beste onafhankelijke bureaus ter wereld. En niemand voldoet beter aan dit criterium dan mortierbrigade dat jaar na jaar ongelooflijk inspirerende creativiteit uitstraalt.”
 
Het netwerk wil verder gaan dan de reclame door ook disciplines als entertainment, muziek, beleving, duurzame marketing, digitale producten en innovatietechnologieën op te nemen. Dit netwerk wil ook een nieuwe manier van werken met zijn klanten opzetten, met “een alternatief bedrijfsmodel gebaseerd op grensoverschrijdende partnerschappen en winstdeling”, “een wendbaar en flexibel model” dat samenwerkingen met inhouse bureaus van de klanten niet uitsluit.
 
Volgens Per Pedersen telt het netwerk nu 22 bureaus “van LA tot Sidney”, waaronder Brussel. Naast mortierbrigade zijn er merken als Marvin (LA), Small (New York), The Sway Effect (New York), Ostrich Co (Toronto), Founders (Miami, Mexico, Kingston Jamaica, Buenos Aires), Libre (Panama City), Rehab (Londen), Freeturn (Londen, LA), Herezie (Parijs), Amsterdam Berlijn (Amsterdam, Berlijn), Worth Your While (Kopenhagen), Farm (Stockholm, Helsinki), _2045 (Barcelona), White Rabbit (Boedapest), Mr + Positive (Tokio, Seoul) en Shelly Beach Motorcycle Club (Sydney).
 
“We naderen de limiet van 30 bureaus die we onszelf hebben opgelegd”, besluit Per Pedersen. “De eerste klanten die contact met ons opnemen komen uit de techsector, sociale media en alcoholische drankenindustrie. Meer info in juni als de eerste campagnes waaraan we werken, uitkomen.”

Archief / AGENCIES