Fr

CREATIONS

De tweet te veel die een mooie maatschappelijke campagne van Burger King om zeep hielp

Dinsdag 9 Maart 2021

De tweet te veel die een mooie maatschappelijke campagne van Burger King om zeep hielp

Ter gelegenheid van de Dag van de Rechten van de vrouw publiceerden Burger King en zijn bureau David Miami een advertentie in de New York Times ter aankondiging van een opleidingsprogramma waarmee de Burger King Foundation vrouwen die chef-kok willen worden ondersteunt. De advertentie droeg de bewust provocerende titel 'Women belong in the kitchen' die toegelicht werd door de body-copy, die uitlegde dat het vak nog te vaak voorbehouden is aan mannen. 
Helaas kwam Burger King op het slechte idee enkel de titel te tweeten, zonder enige context, waarmee het zich de woede van heel Twitter en de rest van de wereld wekte. De adverteerder moest zich (terecht) excuseren. Lang leve de sociale media (en veel geluk aan de community manager van BK die ongetwijfeld zijn schort aan de haak moest hangen).

Archief / CREATIONS