Fr

PARTNER CONTENT

MMD maakt de lancering van Activia zonder toegevoegde suikers tot een succes

Maandag 8 Maart 2021

MMD maakt de lancering van Activia zonder toegevoegde suikers tot een succes

Activia is het eerste merk in België dat suiker- of granenyoghurt zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen aanbiedt in zijn gelijknamige gamma. De zoete smaak van het recept is helemaal te danken aan de natuurlijke suikers in de melk en de vruchten. Doelstelling van de campagne was deze innovatie ondersteunen door ze alle nodige zichtbaarheid te geven op het verkooppunt en online.  

Daartoe selecteren Danone en MMD, het mediabureau van Delhaize, drie mediedragers in het winkelkanaal (met in dit geval prioriteit voor het aangesloten netwerk AD AD Delhaize): 'stopper rayon', 'floorstickers' en 'fridge door stickers'. Een vierde mediadrager wordt gekozen op de homepage van de Delhaize-site voor het online kanaal: 'push product for free collect' dat de consument in staat stelt producten van het merk te kiezen, waarbij in ruil de kosten voor het klaarmaken van zijn bestelling niet aangerekend worden.  

Ook al valt het packshot van het nieuwe Activia zonder Toegevoegde Suikers gamma goed op tussen het groen van Activia, toch was het belangrijk de aandacht van de consument te trekken in de rayon. De meeste mensen shoppen immers op automatische piloot en gaan bij elk bezoek naar dezelfde afdelingen, waarbij ze bijna machinaal de producten nemen die ze gewend zijn. Door 'verstorende communicatie-elementen' op hun pad te plaatsen, wordt de routine doorbroken en wordt de aandacht gevestigd op de nieuwigheid, dankzij heldere en duidelijke elementen op producthoogte.  

Resultaat: de verkoop nam tijdens de actieperiode toe met 465%. Sterker nog, de activering leidde tot de rekrutering van 5% nieuwe klanten die nog nooit Activia gekocht hadden, hoewel het toch een heel bekend merk is.   
"Voor deze lancering hebben we geen traditionele televisie ingezet, enkel de sociale media en vooral deze activering. Die zorgde voor visibiliteit en ondersteunde de verkoop van dit strategische merk", aldus Isabelle Decamp, Channel & Customer Marketing Manager bij Danone.

"Het nieuwe gamma werd gelanceerd tijdens week 12 vorig jaar, net voor de lockdown. Deze mediacampagne is dus heel geschikt gebleken." 
"De instore tools worden meestal net twee weken na de lancering geplaatst, maar deze keer hebben we in overleg met MMD beslist om ze zes weken te verschuiven, in feite tot op het moment waarop er weer promoties waren in de winkel en er dus ook weer traffic was. We organiseren alles met MMD. Onze samenwerking is heel open en we zijn altijd tevreden over de manier waarop alles verwezenlijkt wordt." 

Archief / PARTNER CONTENT