Fr

CREATIONS

Sonhouse versterkt sonic branding poot

Donderdag 4 Maart 2021

Sonhouse benoemde Steven Barbé tot head of sonic branding bij Sonhouse. De man die sinds 2014 actief is in de wereld van geluidsidentiteiten voor merken, werkte al verschillende jaren als sound director en sound strategist bij het sound production agency.

Met de versterking van zijn Sonic Branding Departement wil het bureau dat de afgelopen maanden grootscheepse projecten voor Recupel (samen met mortierbrigade), Ablo, Argenta (samen met LDV) en Eleven Sports/Pro League tot een goed einde bracht, beantwoorden aan de toenemende vraag van (internationale) klanten.

Medeoprichter Cedric Engels: “We voelen dat de tijd rijp is om extra focus en expertise te geven aan sonic branding. Een goede balans tussen strategie en creativiteit is belangrijk in ons nieuwe departement en dat lukt onder andere ook net dankzij ons nog steeds groeiend platform van muzikanten, audiofielen en creatief talent.”

Daarnaast wil het bureau aldus ook zijn methodologie verfijnen en volop inzetten op verdere innovaties, onder andere met betrekking tot voice. Steven Barbé: “Audio is al jaren bezig aan een heropleving. Bureaus en merken zien audio dan ook als een sterke bouwsteen en brand asset in de communicatie, zowel strategisch als creatief en zelfs innovatief. We bouwen ook steeds verder aan onze erkende sonic branding aanpak en workshop, als lid van de wereldwijde Audio Branding Academy.”

Archief / CREATIONS