Fr
Close

MEDIA

Google buigt zich over FLoCs en ziet af van alternatieve trackingmogelijkheden

Woensdag 3 Maart 2021

Google buigt zich over FLoCs en ziet af van alternatieve trackingmogelijkheden

In een blogpost die op 3 maart verscheen, bevestigt David Temkin, director of product management, ads privacy and trust bij Google, dat zodra de third party cookies definitief uit Chrome verdwenen zullen zijn, het bedrijf geen andere trackingmogelijkheden zal creëren om surfers te volgen op het internet en ook niet in zijn producten. “Die zullen worden verrijkt met API’s die de privacy respecteren en individuele tracking voorkomen, terwijl ze toch resultaten zullen opleveren voor adverteerders en uitgevers”, zo schrijft de man.
 
Zoals reeds aangekondigd, bevestigt David Temkin de interesse van Google in de targeting oplossing die FLoC gedoopt werd (wat staat voor Federated Learning of Cohorts): “Onze nieuwste FLoC-tests tonen een manier om cookies van derden op efficiënte uit de reclame-oefening te verwijderen". Hij voegt eraan toe dat er FLoC-cohorten voor openbare tests beschikbaar zullen zijn in de nieuwe versie van Chrome en dat Google ze in het tweede kwartaal zal gaan testen bij adverteerders in Google Ads. Temkin heeft het over een toekomst waarin het niet nodig is relevante reclame en verzilvering op te offeren in ruil voor een veilige ervaring die privacy garandeert.”

Archief / MEDIA