Fr

PARTNER CONTENT

MMD maakt van de nood een deugd voor Balade

Maandag 1 Maart 2021

MMD maakt van de nood een deugd voor Balade

 Aan het begin van de coronacrisis (in maart 2020) was Balade Vital, een van de variëteiten uit het Balade-gamma, door onvoorziene omstandigheden tijdelijk niet verkrijgbaar in de winkel. Om de klanten hiervan op de hoogte te brengen en de geplande communicatie-actie optimaal te benutten, kwamen MMD en Balade met een origineel idee. Ze bedachten een e-mailing waarin de adverteerder een alternatief ter vervanging van de ontbrekende referentie voorstelde aan de kopers van het merk en de kopers van de botercategorie.

Daarin verontschuldigde het merk zich niet alleen voor het euvel van de onbeschikbaarheid, maar maakte het van de gelegenheid gebruik om de voordelen van de andere variëteit - Balade So Light om precies te zijn - samen te vatten. Aldus benadrukte de mail bijvoorbeeld dat Balade So Light vier keer minder verzadigde vetstoffen bevat dan volle boter en dat ze heel makkelijk smeerbaar is, ook als ze net uit de koelkast komt.

Aldus wilde het merk de consumenten aanzetten het product uit te testen en diens troeven in de verf zetten bij een almaar digitalere doelgroep. De actie maakte het ook mogelijk de perceptie van Balade So Light bij te sturen waar nodig. Kers op de taart illustreerde ze op originele en pertinente wijze het aanpassingsvermogen van het merk. De resultaten logen er niet om.

De mail werd verstuurd naar meer dan 33.000 contacten en kon prat gaan op een openingspercentage van 44.50%, in combinatie met een CTR van ongeveer 10%. Dat is ruimschoots boven de nationale benchmarks inzake open rates.

Archief / PARTNER CONTENT