Fr

BRANDS

Porsche investeert in addressable tv met DPG

Woensdag 24 Februari 2021

Porsche investeert in addressable tv met DPG

Voor het eerst in zijn geschiedenis voert Porsche in België een tv-campagne in addressable advertising en dit voor de lancering van de Panamera E-Hybrid. Het merk van D’Ieteren koos voor de mogelijkheden die de set-top box van DPG biedt voor het targeten van kmo-leiders en ondernemers.

Tijdens de campagne en in de daaropvolgende weken werd een significante toename vastgesteld van verschillende parameters (time on site, configuration starts en configuration finished) ten opzichte van de periode voor de campagne. Bovendien was de ‘direct traffic to site’ beduidend hoger ten opzichte van het organische bereik in de weken voor lancering van de campagne.
 
Wilfried Celis, business & development director van DPG Media: “Na een uitgebreide analyse van het klantenprofiel van Porsche werd er een ‘custom audience’ gemaakt. Er werden negen verschillende spotversies in rotatie gezet en uitgezonden naargelang de regio. Elke spot bevatte een aangepaste pancarte met de dichtstbijzijnde concessie. Het succes van de campagne bewijst dat addressable advertising toegankelijk wordt voor een nieuw segment van nichemerken.”

Archief / BRANDS