Fr

CREATIONS

Done by Friday vat de ... eenhoorn bij de horens voor RaDiOrg

Zondag 21 Februari 2021

Done by Friday vat de ... eenhoorn bij de horens voor RaDiOrg

In aanloop naar de internationale dag van de zeldzame ziekten op 28 februari lanceerde Done by Friday voor de Rare Disease Organisation (RaDiOrg) de campagne ‘Not a Unicorn’ (#notaunicorn). Doelstelling is zoveel mogelijk mensen er bewust van maken dat, in tegenstelling tot een eenhoorn, personen die lijden aan een zeldzame ziekte echt bestaan – ze zijn zelfs met 500.000 in België – en ze te maken krijgen met echte problemen.
 
Not a Unicorn’ werd gelanceerd met een teasing fase. Op het programma stonden een hashtag en symbolische R die een hoorn kreeg. Sympathisanten van de organisatie en mensen met een zeldzame ziekte zorgen ervoor dat ze verspreid werden. Tegelijkertijd kregen alle ziekenhuizen die onderzoek doen naar zeldzame ziekten en alle sponsors van RaDiOrg een pakket met posters, flyers, counter displays, pins en een campagnehandleiding.

Om het grote publiek te betrekken, koos het bureau voor een pr- en influencer strategie. De campagne wordt ook gepromoot door twee ambassadeurs, Marianne Devriese en Silent Jill. Het geheel wordt nog versterkt met publicaties op de sociale media. De jongeren tot slot worden gesensibiliseerd door een uitdaging op TikTok.

Archief / CREATIONS