Fr

BRANDS

IKKS organiseert live televerkoopessies op zijn website (Focalys)

Woensdag 17 Februari 2021

In Frankrijk organiseerde het fashionmerk IKKS in december vorig jaar twee videosessies van 20' onder de toepasselijke naam ‘Live shopping party’. Die vonden plaats om 20u30 op ikks.com. In een ontspannen sfeer presenteerden de store manager, de directrice van het winkelnetwerk en de influencer @rachelstyliste enkele feestelijke outfits en cadeautips.

Kijkers konden de outfits direct toevoegen aan hun winkelmandje zonder de live videopresentatie te moeten verlaten. Via een chat konden ze ook rechtstreeks communiceren met het merk. Aan het einde van de sessie werden de klanten aangespoord om hun kledij te betalen. De sessies werden aangekondigd op de sociale media van het merk. Op de Facebook-pagina werden verschillende video’s gepubliceerd. IKKS is van plan om de live experience dit jaar te herhalen, dit bij specifieke gelegenheden zoals Moederdag of als exclusieve sessies die voorbehouden zijn aan trouwe klanten...

Niettegenstaande meer en meer modemerken tijdens de gezondheidscrisis een livestream inzetten om hun producten te presenteren, was de actie van IKKS toch onderscheidend. Het merk differentieerde zich door de mogelijkheid aan te bieden om met een klik de items te kopen (naar analogie met het telewinkelen van vroeger).

De actie genereerde meer dan 1.500 unieke bezoeken per sessie en een conversion rate die twee keer hoger lag dan normaal. Het gemiddelde winkelmandje was 30% hoger op de website en bij 66% van de transacties ging het om nieuwe klanten.

Archief / BRANDS