Fr

BRANDS

Nivea speelt in op onze huidhonger

Zondag 14 Februari 2021

Nivea speelt in op onze huidhonger

Nivea lanceert #CareForHumanTouch’, een campagne waarmee het huidverzorgingsmerk zich ertoe verbindt om de bewezen gezondheidsvoordelen van menselijke aanrakingen te promoten, althans zodra de omstandigheden dit toelaten.

Nivea plant om 20 miljoen euro te investeren in lokale projecten wereldwijd met als doel om het welzijn van 150.000 mensen uit drie bevolkingsgroepen te verbeteren: premature baby's, slechtzienden en ouderen met dementie.

De aftrap van dit grootschalige initiatief werd gegeven door een film die het waargebeurde verhaal vertelt van een te vroeg geboren tweeling in Hamburg. Een van de meisjes had een gat in haar hart en er was volgens de dokters weinig hoop voor haar. Een verpleegkundige kreeg vervolgens het idee om de meisjes samen in de couveuse te leggen. Dankzij menselijke aanraking, zo vertelt de film, redde het gezonde meisje vervolgens het leven van haar zus.

Archief / BRANDS