Fr

BRANDS

Wendy's verovert het hart van de gamers op Twitch (Focalys)

Woensdag 10 Februari 2021

Wendy's verovert het hart van de gamers op Twitch (Focalys)

Wendy’s creëerde in december 2020 speciale menu’s die gericht waren op fans van Twitch om aldus zoveel mogelijk jongeren in de VS te bereiken. Deze menu’s werden onthuld tijdens livestreams en waren samengesteld door bekende streamers van het platform. De gamers die ze bestelden via Uber Eats, kregen toegang tot een wedstrijd en cadeaus.

De actie onder de noemer ‘Never Stop Gaming Menu’ bestond uit vijf menu’s en die kregen elk de naam van een populaire streamer op de beroemde gaming website: Tfue (9,7 miljoen volgers), Flight (1,2 miljoen), itsHafu (1,1 miljoen), xChocoBars (666.000) en Myth (7,1 miljoen).

Elke dag presenteerde een gamer zijn favoriete menu tijdens een game sessie, daarbij vergezeld van de Wendy’s mascotte. Toeschouwers konden het menu van de dag bestellen met als extraatje bij de levering cadeaubonnen die gebruikt konden worden op de food delivery website en mogelijkheden tot deelname aan een wedstrijd waarmee Wendy's merchandising (T-shirts , pantoffels, gameconsoles, enz.) kon gewonnen worden.

Andere Amerikaanse fastfoodketens lanceerden reeds menu’s met beroemdheden (Chipotle en de skater Tony Hawk, McDonald’s en de rapper Travis Scott, enz.), maar het is de eerste keer dat een merk uit deze sector een beroep doet op gerenommeerde gamers. Het initiatief is des te relevanter wetende dat het bereik van Twitch, dat voornamelijk bezocht wordt door tieners, dit jaar enorm steeg, met een recordaantal van 2,56 miljoen wekelijkse kijkers in december.

Archief / BRANDS