Fr

AGENCIES

Stabilo verlengt samenwerking met Mediaplus en BeInfluence

Woensdag 10 Februari 2021

Stabilo verlengt samenwerking met Mediaplus en BeInfluence

Na een eerste succesvolle campagne besliste Stabile om de samenwerking met Mediaplus (Serviceplan) en BeInfluence rond zijn influencer marketing strategie in 2021 verder te zetten.

‘Study hard, Chill Harder with Stabilo’ werd gevoerd in 2019 en bestond uit twee fases, een aan het begin van het schooljaar in september en de tweede tijdens de blokperiode op het einde van het jaar. De doelstelling van de adverteerder was visibiliteit creëren bij jonge Belgen tussen de 14 en 20 jaar voor ‘88’, zijn gamma viltstiften.

BeInfluence lanceerde eerst een campagne op Instagram waarbij de nadruk op de boodschap ‘Study Hard’ lag. Die bracht 24 influencers samen, zowel scholieren als studenten. De missie bestond erin om stories en posts te maken rond de start van het nieuwe schooljaar en de hervatting van de lessen. Op het programma stond ook nog een wedstrijd op de accounts van de influencers. Daar namen 10.000 personen aan deel.

De tweede boodschap ‘Chill Harder’ werd verspreid op TikTok. BeInfluence schakelde daartoe twaalf jonge influencers in, eveneens scholieren en studenten. Hun opdracht? het creëren van korte filmpjes voor TikTok die de boodschap van de campagne in de verf moesten zetten. Om extra visibiliteit aan de actie te geven voegden Mediaplus en BeInfluence een paid ads luik toe op het platform dat vooral bezocht wordt door kinderen en adolescenten.

Resultaat: een bereik van meer dan 840.000 mensen en meer dan 1,9 miljoen impressies met een gemiddelde engagement rate van 15,5%. Dankzij de Instagramcampagne bereikte het 520.000 unieke personen en genereerde het 75.000 likes en 9.100 commentaren. Dat kwam neer op een engagement rate van 17,7% (de benchmark op Instagram is 5%).

Archief / AGENCIES